تبلیغات
حوض کوثر | احادیث،نهج البلاغه - زنا و آثار آن

قالب وبلاگ

Free Template Blog

قالب بلاگفا

قالب پرشین بلاگ

قالب میهن بلاگ

قالب جوان بلاگ

قالب ایران بلاگ

قالب رویا بلاگ

قالب پرشین بلاگ

قالب بلاگ وب

حرفه ای ترین قالب های وبلاگ

ابزار وبلاگ نویسی

مرجع راهنمای وبلاگ نویسان

سفارش طراحی اختصاصی قالب وبلاگ

تم دیزاینر

صفحه نخست

تماس با ما

لینك آر اس اس

آرشیو مطالب

ایمیل ما

:: صفحه نخست
::
تماس با ما
::
ایمیل ما
::
لینك آر اس اس
::
آرشیو مطالب
::
طراح قالب

:: بانک حدیث
:: کلمات قصار نهج البلاغه
:: نکات نهج البلاغه
:: چهل حدیث امام خمینی (ره)
:: چهل حدیث از امام زمان (عج)
:: دانلود نرم افزار مذهبی
:: دانلود کتاب الکترونیکی
:: درد دل با امام زمان
:: آلبوم تصاویر
:: آلبوم صوت و تصویر
:: پرسش و پاسخ

آرشیو پیوند ها ارسال پیوند


نویسندگان :
:: محمود خسروی

آمار بازدید :
آمار بازدید :
:: تعداد مطالب :
:: تعداد نویسندگان :
:: آخرین بروز رسانی :
:: بازدید امروز :
:: بازدید دیروز :
:: بازدید این ماه :
:: بازدید ماه قبل :
:: بازدید کل :
:: آخرین بازدید :

 

SEO Stats powered by MyPagerank.Net







پیام مدیریت وبلاگ : با سلام خدمت شما بازدیدكننده گرامی ، به وبلاگ من خوش آمدید .لطفا برای هرچه بهتر شدن مطالب این وبلاگ ، ما را از نظرات و پیشنهادات خود آگاه سازید و به ما در بهتر شدن كیفیت مطالب وبلاگ کمک کنید .

زنا و آثار آن
مرتبط با :

 گناه زنا و آثار آن

از جمله گناهانی كه به كبیره بودنش تصریح شده زنا است، چنان که در روایات فرموده‌اند و برای كبیره بودنش به آیه‌ 68 سوره‌ فرقان تمسك شده كه می‌فرماید: «از جمله صفات بندگان خدا آن است كه نپرستند و نخوانند با خدای به حق، خدای دیگری را (یعنی مشرك نباشند) و آن نفسی كه خدا كشتنش را حرام فرموده نكشند و زنا نكنند، و كسی كه اینها را به جا آورد (شرك، قتل، زنا)، برسد و ببیند جزای خود را كه شكنجه‌اش در روز قیامت دو چندان است و همیشه به خواری در آتش است».
معانی اثام وغی: در منهج است كه: «اثاماً» در این آیه شریفه، نام یك وادی در دوزخ است كه زناكاران را در آن عقوبت می‌كنند و گفته‌اند چیزی است كه از اجسام دوزخیان مانند چرك و خون سیلان می كند.
و در روایات آمده كه: اثام در این آیه و وغی در آیه‌ی دیگر دو چاه در دوزخ است كه اگر سنگی را از كنارش رها كنند در مدت هفتاد سال به قعر آن می‌رسد.
و در سوره‌ی بنی‌اسرائیل می‌فرماید: «و نزدیك زنا مشوید و گرد آن نگردید به درستی كه آن خصلتی زشت و كاری فجیع و بد راهی است.»
زیرا كه زنا سبب قطع نسب‌ها و هیجان فتنه‌ها و باطل كردن مواریث و صله‌ی رحم و حقوق پدران بر فرزندان و حقوق فرزندان بر پدران است.
بدترین راه دفع شهوت: در كتاب بلاهای اجتماعی در شرح این آیه شریفه چنین می‌نگارد:
یعنی كه گرد زنا نروید زیرا این كار یك كردار پلید و راه گمراه كننده‌ای است، شاید دقیق‌ترین تعبیری كه در قرآن مجید از زنا شده همین جمله «وساء سبیلاً» باشد زیرا این جمله‌ای است كه اساسی‌ترین منطق اسلام را درباره‌ی مخالفت و مبارزه‌ی با فحشاء روشن می‌كند. این جمله می‌گوید: عمل شنیع زنا یك راه طبیعی و خالی از خطر برای اطفاء شهوت نیست. جامعه‌ای كه شهوت خود را از طریق زنا اشباع می‌كند در یك جاده‌ی ناهموار و خطرناكی افتاده كه عاقبت آن دوری از مقصد و افتادن در پرتگاه‌های هولناك است. نیروی خدادادی شهوت برای ابقاء نسل انسانی و ایجاد یك سلسله هیجانات روحی و عاطفی در مرد و زن است كه این هیجانات ضامن تشكیل كانون خانواده و اطفاء شهوت از یك طریق محدود و قانونی است اما ارتكاب زنا نه تنها اجتماع را به مقصد ابقاء نسل نزدیك نمی‌كند، بلكه اجتماع را در هزاران دوره‌ی مخوف پرت می‌كند كه دهها میلیون بیماران مقاربتی و میلیاردها دلار بودجه معالجه‌ی آنها و میلیون‌ها كودكان بی‌سرپرست تنها گوشه‌ای از این پرتگاه را نشان می‌دهد. (بلاهای اجتماعی ص143) و نیز در صفحه‌131 چنین می‌نگارد:
هزاران مفاسد مختلفی كه از توسعه‌ فحشاء و روابط نامشروع به وجود آمده، راستی آن چنان حیرت انگیز و ناراحت كننده است كه نسبت دادن آن به بشر قرن بیستم بی‌شباهت به تناقض نیست.
آدم فكر می‌كند بشری كه دل ذره‌ها را با هزاران زحمت می‌شكافد تا از نیروی درون آن بهره‌مند شود چرا نیروهای خدادادی خود را در كثیف‌ترین وضعی به انواع فحشاء تباه می‌كند و در حالی كه از یك طرف قوای طبیعت را به كمك خود می‌طلبد از طرفی عوامل نیستی و اضمحلال خود را فراهم می‌سازد.
مثلاً امروز برای استفاده از یك سلسله اشعه‌ی سودمند و یا نیروی اتم در عالم پزشكی میلیاردها دلار صرف می‌شود و صدها هزار مغز متفكر به فكر و فعالیت می‌پردازد و این تلاش‌های دسته جمعی نتیجه بخش شده در عالم بهداشت و پزشكی واقعاً تحولات و پیشرفت‌های شگفت انگیزی به وجود می‌آورد ولی به موازات این پیشرفت‌ها هر سال آمار بیماران مقاربتی و فدائیان این بیماری‌ها میلیون‌ها نفر بالا می‌رود و در نتیجه صدها هزار نفر در هر كشور به گوشه‌های بیمارستان‌ها پناه برده به صورت اعضای معطل و فلجی بار دوش اجتماع می‌گردند، یا مثلاً با هزاران كوشش‌های دامنه‌داری كه برای بهبود بخشیدن به اوضاع اقتصادی هر كشوری به عمل می‌آید، در نقطه مقابل میلیون‌ها كودك بی‌سرپرست كه همگی در نتیجه‌ی یك خوشگذرانی كوتاه و یك ملاقات موقتند در سراسر جهان چرخ اقتصادی كشورها را مواجه با مشكلات عظیم می‌كند و تازه پس از آنكه دولت‌ها وسائل تربیت و نگهداری این كودكان را فراهم نمودند، عده اغŒ افراد شرور و خطرناكی می‌شوند كه اجتماع را به انواع جرائم و جنایات مختلف تهدید می‌كنند و بالاخره دستگاه قضائی كشور از وجود این افراد دائماً هراسان است.
آثار دنیوی و اخروی زنا: امام باقر ـ علیه السّلام ـ فرمود: زنا شش اثر دارد: سه اثر در دنیا سه اثر در آخرت، اما آثار دنیوی زنا، آبرو را می‌برد، رزق را كم می‌كند و مرگ و نیستی را نزدیك می‌نماید اما آثار اخروی آن، پس غضب پروردگار و سختی حساب ودخول در آتش و جاودان ماندن آن را ایجاب می‌نماید.
عذاب برزخی زناكار: و نیز فرمود: كسی كه به زن مسلمانی یا یهودی یا نصرانی یا مجوسی، آزاد یا كنیز زنا كند پس توبه نكند و با اصرار به این گناه از دنیا برود، خداوند در قبرش سیصد درِ عذاب را باز می‌فرماید كه از هر در مارها و عقرب‌ها و افعی‌هائی از آتش بیرون می‌آیند، پس می‌فرماید تا روز قیامت می‌سوزد.
بوی گند زناكار در صحرای محشر: و چون از قبرش بیرون شود از بوی گندش مردم اذیت می‌شوند پس به این بوی زننده شناخته می‌شود و دانسته می‌گردد كه زناكار است تا اینكه امر كرده می‌شود او را به آتش برند. زینهار، به درستی كه خداوند محرمات را حرام فرموده و حدودی را تعیین فرموده. پس هیچ كس از خداوند غیرتمندتر نیست و از غیرت الهیه است كه فواحش را حرام فرموده.
همه، زناكاران را در محشر لعنت می‌كنند: حضرت امیر المؤمنین ـ علیه السّلام ـ فرمود: در روز قیامت به امر خدا، بوی گندی وزیده می‌شود كه تمام اهل محشر ناراحت می‌شوند، تا اینكه نفس كشیدن بر آنها مشكل می‌گردد، پس منادی ندا می‌كند آیا می‌دانید این بوی گند چیست؟ گویند نمی‌دانیم و سخت ناراحتمان كرده، پس گفته می‌شود: این بوی عورت زناكاران است كه بدون توبه از دنیا رفته‌اند پس آنها را لعنت كنید كه خدا آنها را لعنت كرده پس نمی‌ماند در محشر كسی مگر اینكه آنها را نفرین می‌كند و می‌گوید خدایا زناكاران را لعنت فرما.
زنا مرگ ناگهانی و فقر می‌آورد: حضرت رسول ـ صلّی الله علیه و آله و سلّم ـ فرمود: هرگاه پس از من زنا زیاد شود مرگ ناگهانی زیاد خواهد شد.
و فرمود: كه زنا مورث فقر است و آبادی‌ها را ویران خواهد نمود.
فساد نسب و تربیت طفل: و در مكتوب حضرت صادق ـ علیه السّلام ـ است: كه خداوند زنا را حرام فرموده برای اینكه سبب فسادهایی مانند قتل نفس و از بین رفتن نسب‌ها و ترك تربیت اطفال و بهم خوردن ارث می‌شود.
زنای محصنه: اگر با زن شوهردار زنا شود حرمت و عقوبت آن شدیدتر خواهد بود چنانچه حد زنا صد تازیانه ولی حد زنای محصنه قتل و سنگسار كردن است.
حضرت صادق ـ علیه السّلام ـ فرمود: روز قیامت سه طایفه‌اند كه خداوند با ایشان سخن نمی‌گوید و ایشان را پاكیزه نمی‌فرماید و برایشان عذاب دردناكی است. از این سه طایفه زنی است كه بر فراش شوهرش زنا دهد.
و از حضرت رسول ـ صلّی الله علیه و آله و سلّم ـ مروی است كه فرمود: كسی كه با زن شوهردار زنا كند پس در جهنم از عورت هر دو چرك خارج می‌شود به مقدار پانصد سال راه، و اهل جهنم از بوی گند آن دو در اذیت خواهند بود و عذاب‌شان از همه شدیدتر است.

بقیه در ادامه مطلب

منبع:www.mapms.blogfa.com

پیش‌بینی همه جانبه‌ی اسلام: در كتاب برهان قرآن در این بحث چنین می‌نگارد:
در موضوع حد زنا اسلام نیروی جنسی و سركشی این غریزه را در نظر گرفته و برای اقناع و اشباع آن، طرق مشروع و سهلی تعیین كرده و پیروان خود را به ازدواج در آغاز جوانی مأمور ساخته و پیغمبر اكرم ـ صلّی الله علیه و آله و سلّم ـ در این باره فرموده است: نكاح سنت من است پس هر كه از سنت من اعراض كند از من نیست.
به همین جهت مقررات شرع برای امر زناشوئی انواع تسهیلات را مقرر داشته و حكومت را موظف ساخته كه در صورت عدم تمكن شخص، به وسیله‌ی انفاق از بیت المال برای انجام این منظور به تهی‌دستان مساعدت كند و به علاوه دستور اكید داده تا محیط اجتماع از موجبات اغراء و علل انگیزش شهوت، پاك و پیراسته شود آنگاه برای مصرف نیروی سرشار و قوای جبار جوانی هدف‌هایی عالی از قبیل مبارزه‌ی با فساد و تعلیم مردم بی‌سواد و كمك به فقرا و بینوایان و كوشش در بالا بردن سطح زندگی و در راه عمران و آبادی جهان برقرار ساخته و از طرفی روزه‌های واجب و مستحب و نمازهای واجب و نافله، اعتكاف و امثال عبادات را برای فرو كاستن از طغیان غریزه و منصرف ساختن ذهن و خیال از اندیشه‌های شهوانی و وسوسه‌های شیطانی و توجه دادن فكر به اندیشه‌های عالی الهی مقرر دانسته تا با همگی این وسائل از پدید آمدن موجبات و علل گناه جلوگیری شود و با وجود این همه تدبیر كه در این راه برای حفظ نفس و صیانت غریزه به كار برده باز در اجرای حد و كیفر گناهكار شتاب روا نداشته و اجرای حد را برای موقعی گذاشته كه كار عنان گسیختگی و بی‌اعتنایی به نظامات اجتماع و سقوط در منجلاب فساد و شهوت‌رانی به جائی منتهی شود كه شخص گناهكار بدون هیچگونه ملاحظه و آزرمی در حضور جمعی كه چهار نفرعادل در میان‌شان باشد به عمل منافی عفت مبادرت نماید و مانند چهارپایان به كار وقاع و زنا بپردازد و آن چهار نفر شاهد عادل از روی یقین و قطع و با صراحت تمام گواهی دهند كه صدور آن عمل را آشكارا از او دیده‌اند در این صورت اسلام مقرّر داشته است كه هرگاه كسی مرتكب زنا شودو عفت عمومی را لكه‌دار كند، حد شرعی درباره‌اش اجراء شود و حتی در این مرحله نیز جانب رأفت را رعایت كرده و اوضاع و احوال شخص گناهكار را منظور نموده و مقرر داشته كه هرگاه مرتكب زنا، مجرد و عزب باشد تنها به صد ضربه تازیانه درباره‌ی او اكتفاء شود و حد رجم (سنگسار كردن) درباره‌ی زناكاری اجراء گردد كه متأهل باشد و در عین تأهل و بدون هیچگونه ضرورت و حاجتی بلكه به صرف هوس بازی و شهوت‌رانی چنین عمل زشت و ناروایی را مرتكب شده باشد.
در اینجا نخستین نكته‌ای كه جلب توجه می‌كند این است كه اوضاع اجتماعی و اقتصادی و اخلاقی موجود در عصر حاضر، جوانان را از ازدواج گریزان و به ارتكاب فحشاء راغب، بلكه مجبور می‌نماید.
البته این مطلب صحیح است ولی علت پدید آمدن این وضع ناهنجار این است كه قوانین و مقررات اسلامی به طور كامل رعایت و اجراء نمی‌شود و الا هرگاه این قوانین و مقررات به طور شایسته اجراء می‌شد مسلماً از انتشار این همه عوالم فساد و موجبات انگیزش شهوت جلوگیری می‌كرد و وسایل ازدواج و شرایط رفاه و آسایش زندگی را فراهم می‌ساخت و جوانان را كه قبله‌ی آمال آینده‌ی مملكتند، از سقوط در این دره‌ی وحشتناك مصون می‌داشت.
چون زنا موجب فساد و اختلال نظام اجتماعی بشری و هلاكت اخروی است خداوند به حكمت بالغه‌اش چند امر را واجب فرموده كه اگرمسلمانان این امور را رعایت نمایند هیچگاه به چنین گناه بزرگی مبتلا نخواهند شد.
1ـ حجاب از ضروریات قرآن است: در چند جای قرآن مجید زنها را امر به حجاب فرموده از آن جمله در سوره‌ی نور آیه‌ی 30 می‌فرماید: «و باید بزنند یعنی فرو اندازند زنها، مقنعه‌های خود را بر گریبان‌هایشان (گردن خود را به مقنعه‌ی سر بپوشانند تا مو و بناگوش و سینه‌شان پوشیده بماند) و زینت و جمال و آرایش خود را جز برای شوهران و محارمشان یعنی پدر، ‌پدر شوهر و پسر، و پسر شوهر، و برادر و پسر برادر و پسر خواهر و سایر زن‌های مسلمان و كنیز ملكی و خدمتگزاری كه میل به زنا ندارد كه آنهایی هستند كه پیرند یا ابلهانی كه از شهوت مباشرت خبر ندارند و طفلی كه هنوز به حد تمیز نرسیده و از حال مباشرت با زنان بی‌خبرند و نمی‌دانند عورت زنان چیست. و زنان آن طور پای به زمین نزنند كه خلخال و زیور پنهان پاهایشان معلوم شود».
و در سوره‌ی مباركه‌ی احزاب می‌فرماید: ای پیغمبر گرامی، به زنان و دختران خود و زنان مؤمنین بگو تا فرو گذارند بر خود چادرهای خویش را و رویشان و كتف‌های خود را با آن بپوشانند كه این كار نزدیك‌تر است به اینكه به عفت و حریت شناخته شوند تا از تعریض و جسارت هوسرانان آسوده باشند.
و در آیه‌ی 32 از سوره‌ی احزاب می‌فرماید: ای همسران پیغمبر ـ صلّی الله علیه و آله و سلّم ـ شما مانند سایر زنها نیستید، اگر می‌خواهید تقوی نمائید، پس با بیگانه با صدای نازك و مهیج سخن نگوئید تا آنان كه دلشان بیمار است در شما طمع نكنند و بگوئید گفتاری نیكو و پسندیده و دور از ریبت و تهمت و در خانه‌هایتان جایگزین شوید و خودنمائی‌ها و حركات دوران جاهلیت را كنار گذارید.
و در آیه‌ی 43 از همین سوره می‌فرماید: هنگامی كه برای كاری با زن‌های پیغمبر ـ صلّی الله علیه و آله و سلّم ـ سخن می‌گوئید در میان شما و ایشان حجابی باشد، این كار برای پاكی دلهای شما و آنها نیكوتر است.
طبق این دستور، زن‌های مسلمان موظفند خود را از مردان بیگانه كه با آنها محرمیت ندارند بپوشانند و در قیافه و لباسی در ملاء عمومی ظاهر شوند كه اندام و تن آنها در معرض نگاه‌های مسموم و شهوت‌آمیز هوس‌رانان و تجاوزكاران نباشد، این وظیفه‌ی زن است كه از این راه، هم شخصیت و ارزش خود را حفظ كند و هم از پدید آمدن منظره‌ی مهیجی كه قهراً مردها را دچار تحریك و در نتیجه آلوده شدن به افكار خطرناك نامشروع می‌كند مانع شوند بنابراین نباید زن در همه جا در اختیار عابرین و چشم چرانان قرار بگیرد، چرا این قدر ارزش او ناچیز باشد و چرا اینگونه علناً مبتلا به انحراف فساد شود پس از آنكه اندام لخت و نیمه لخت زنان در كوچه و بازار و خیابان در برابر دیدگان مردان قرار گرفت كار به یك نظر تمام می‌شود، دیگر هیچ فسادی پیش نمی‌آید و اصلاً كار به صدها جای باریك‌تر و ناگفتنی نمی‌كشد؟ اگر چنین است پس این همه روابط نامشروع زنان شوهردار و دختران كه در سراسر جهان بی‌حجابی را گرفته از كجا است، عشق‌های نامقدسی كه متصلاً كانون‌های خانوادگی را از هم می‌پاشد چگونه تولید می‌شود؟
2ـ نگاه به بیگانه: دیگر امر فرمود كه زنان مسلمان چشمان خود را از نگاه به مرد بیگانه نگه دارند و مردان مسلمان را امر فرمود كه نگاه به زنان اجنبیه خودداری كنند. در سوره‌ی نور می‌فرماید: ای پیغمبر، ‌مردان مؤمن را بگو كه چشمان خود را از نگاه به اجنبیه بپوشانند و زنان مؤمنه را هم بگو تا چشم‌های خود را از مردان بیگانه بپوشانند و فروج و اندامشان را (از عمل زشت و تماس نامشروع) نگه دارند و زینت و آرایش خود را جز آنچه قهراً ظاهر می‌شود بر بیگانه آشكار نسازند.
تیرهای زهرآلود شیطان: از حضرت صادق ـ علیه السّلام ـ است كه: نگاه ناروا تیری است زهر آلود از تیرهای شیطان كه به قلب صاحبش می‌خورد و چه بسیار نظرهای ناروا كه حسرت طولانی در پی دارد.
زنای اعضای بدن: و نیز از حضرت باقر ـ علیه السّلام ـ و حضرت صادق ـ علیه السّلام ـ است كه نیست كسی مگر اینكه بهره‌ای از زنا داد، پس زنای چشم، نگاه نارواست و زنای دهان، بوسه‌ی حرام است و زنای دست، لمس بیگانه نمودن است.
و نیز مروی است كه: كسی كه چشمان خود را از حرام پر كند، خداوند روز قیامت چشمانش را از آتش پر می‌فرماید.
ابلیس قرین آتشین: كسی كه زن بیگانه‌ای را در بر بگیرد در قیامت با شیطان هم زنجیر است به زنجیر آتشین و با هم در دوزخ خواهند بود و كسی كه چشمش به زن بیگانه‌ای بیفتد و برای خدا تكرار نظر نكند و چشم بر هم گزارد یا به آسمان بنگرد خدا در دلش، امن و ایمانی قرار می‌دهد كه لذتش را می‌چشد و او را با حورالعین تزویج می‌فرماید.
و هر زنی كه شوهر داشته باشد و چشمش را از نگاه به غیر شوهر و محرمش پر كند خشم خدا بر او شدید است.
و در چند روایت از نگاه كردن به پشت سر زنها، هر چند با حجاب باشند، نهی شده است كه البته حمل بر كراهت می‌شود.
اخباری كه در این زمینه است بسیار و همین مقدار كافی است.
3ـ تحریم خلوت با بیگانه: خلوت با بیگانه را با احتمال و ترس وقوع در حرام، تحریم فرموده هر چند مشغول عبادت شوند.
از پیغمبر اكرم ـ صلّی الله علیه و آله و سلّم ـ مروی است كه: كسی كه ایمان به خدا و روز قیامت دارد در جائی نمی‌ماند كه نفس زن بیگانه را می‌شنود.
وقتی كه پیغمبر ـ صلّی الله علیه و آله و سلّم ـ از زن‌های مسلمان بیعت و عهد می‌گرفت شرط می‌فرمود كه با مردان بیگانه در جای خلوت ننشینند.
و مراد از خلوت، آن است كه مكان، جوری باشد كه دیگری نتواند داخل شود مانند اطاقی كه درش بسته باشد یا خانه‌ای كه كسی به آن آمد و شد نكند.
4ـ حدود شدید: حدودی كه در اسلام برای این عمل شنیع تعیین شده یكی از موجبات جلوگیری از شیوع آن است كه به طور اجمال در ضمن پنج فرع بیان می‌شود:
1ـ اگر كسی با یكی از محارم نسبی خود مانند: «خواهر، دختر، عمه، خاله، دختر برادر، دختر خواهر» زنا كند باید او را كشت.
2ـ اگر كسی شخصی را ببیند كه با زنش زنا می‌كند و از ضرر ایمن باشد می‌تواند هر دو را بكشد (اگر ایمن نباشد یا باشد و نكشد آن زن بر او حرام نمی‌شود).
3ـ هرگاه كافری با زن مسلمانی زنا كند یا مسلمانی كه سه دفعه حد زنا خورده، در مرتبه‌ی چهارم باید كشته شود.
4ـ مردی كه زن عقدی دائمی حاضر دارد و او را در حال بلوغ و عقل وطی كرده و هر وقت هم بخواهد می‌تواند به او نزدیكی نماید، با این وصف اگر با زن عاقله‌ی بالغه‌ای زنا كند باید او را سنگسار نمود، و بعضی برآنند كه اول باید صد تازیانه به او زد و سپس او را سنگسار كرد.
5ـ هرگاه زنا كننده محصن نبوده (یعنی مرد زن‌دار با شرایطی كه در فرع گذشته گفته شد) و به غیر محرم خود زنا نموده حدش یكصد تازیانه است و همچنین زن زانیه‌ای كه شوهر نداشته باشد حدش یكصد تازیانه است.
در مجموعه‌ی انتشارات انجمن تبلیغات اسلامی چنین می‌نویسد:
در اینجا دو مطلب بزرگ علمی درباره‌ی زنا و دستور اسلامی آن یاد داشت می‌شود: در سوره‌ی نور آیه‌ی دو می‌فرماید: زن و مرد زناكار را هر كدام یكصد شلاق بزنید و در اجرای این دستور الهی به آنها محبت روا ندارید اگر شما به خدا و روز جزا ایمان آورده‌اید. و باید در موقع شكنجه‌ی آنها گروهی از مؤمنین حاضر باشند.
اولین فلسفه‌ی كه در این باره به نظر می‌رسد این است كه شلاق زدن زانی و زانیه، یكی برای عبرت گرفتن سایرین است. كه گرد این عمل زشت نگردند كه اگر چنان كنند گذشته از مجازات اخروی، مجازات دنیوی هم دارند و آخر آیه كه تأكید می‌كند باید عده‌ای از مؤمنین در شكنجه آنها حاضر باشند این موضوع را تأیید می‌كند.
دستور عملی كه رعایت آن سلامت جامعه و مصون ماندن افراد و نسل‌ها را تأمین می‌سازد.
در آیه‌ی سوم از سوره‌ی نور می‌فرماید:
الزانی لاینكح الازانیه او مشركه و الزانیه لاینكحها الازان او مشرك و حرم ذلك علی المؤمنین.
یعنی مرد زناكار زنی نگیرد مگر زن زناكار یا مشركه و زن زناكار شوهر نكند مگر با مردی كه زناكار یا مشرك است و این بر مؤمنین حرام است.
شرعاً باید ثابت شود: ضمناً باید متوجه بود كه اجرای این حدود هنگامی است كه شرعاً زنا ثابت شده باشد كه آن هم دارای شرایط خاصی است كه از آن جمله گواهی چهار نفر شاهد عادل مرد است به اینكه در یك وقت و یك جا مرد زنا كننده را با زن خاصی كه او را می‌شناسند و در همان حال ارتكاب، مشاهده كرده‌اند.
دو نكته قابل توجه: 1ـ اگر كسی با زنی كه شوهر نداشته و در عده‌ی رجعیه (یعنی عده‌ای كه شوهر می‌تواند بدون عقد برگردد) نبوده زنا كرد بعد می‌تواند با او ازدواج نماید ولی اگر شوهر داشته یا در عده‌ی رجعیه بوده بر او حرام همیشگی است، یعنی اگر شوهرش بمیرد یا او را طلاق دهد باز هم نمی‌تواند او را بگیرد.
2ـ اگر كسی با زنی زنا كرد مادر و دختر آن زن بر او (بنابر اشهر) حرام می‌شود، یعنی نمی‌تواند با آنها ازدواج نماید و محرم هم نیستند، و همچنین زن مزبور بر پدر زنا كننده حرام می‌شود.
اینك نظر خوانندگان گرامی را به مطالب جالبی كه در كتاب برهان قرآن تذكر داده است جلب و به همین جا خاتمه می‌دهیم:
موضوعی كه در خور مناقشه است، اختلاط و آمیزش زن و مرد است، زیرا مخالفین اسلام در این باره جنجال و غوغای بسیاری به پا می‌كنند، گاهی از اجتماع آزاد فرانسه سخن به میان می‌آورند و از آزادی، كامرانی و عیاشی زن و مرد و حتی از آزادی بوس و كنار در معابر و شوارع آنجا یاد می‌كنند و زمانی از تمدن آمریكا گفتگو می‌كنند و می‌گویند در آن سرزمین مردم با فكر و غریزه خود دو روئی و نفاق روا نمی‌دارند زیرا به خوبی دریافته‌اند كه كامرانی‌های جنسی از ضرورت‌ها و احتیاجات حیاتی «بیولوژی» است و به همین جهت راه را برای اشباع این غریزه باز گذاشته‌اند و هر جوانی دوست و رفیقی از دختران اختیار كرده و هر دوشیزه‌ای رفیقی از جوانان برگزیده است كه در بیشتر ساعات روز و شب با هم به خوشی و شادی وقت می‌گذرانند و در تفرجگاه‌ها و گوشه‌های خلوت از یكدیگر كام می‌گیرند و به یكدیگر كام می‌دهند و از شار غریزه جنسی آسوده و فارغ می‌شوند و هر بامداد به یاد عیش و نوش شب دوش با دلی شاد و روحی خرم از پی كارهای خود روان می‌شوند و در كارهای روزانه‌ی خود توفیق و پیروزی می‌یابند و به این وسیله ملت با گام‌های بلند و سریع راه ترقی و تعالی طی می‌كند.  
برچسب ها : زنا,آثار زنا,

نوشته شده توسط محمود خسروی در پنجشنبه 1 اردیبهشت 1390

نظرات ()

:: آثار مخرب و زیان بار موسیقی بر اعصاب و روان از دیدگاه احادیث و روایات و دانشمندان و روانشناسان غربی
:: مناظره جذاب و دل نشین علامه امینی با سه تحصیل کرده اهل تسنن
:: حکمت بیستم»روش برخورد با جوانمردان از دیدگاه نهج البلاغه(اخلاقی اجتماعی)
:: حبا از خدا
:: وب سایت حوض کوثر
:: لواط و آثار آن
:: زنا و آثار آن
:: خود ارضایی یکی از مشکلات جوانی
:: راه مقابله با اضطرابهاى روانى از دیدگاه نهج البلاغه
:: راه مقابله با حسادت از دیدگاه نهج البلاغه
:: راه مقابله با دشمنى و كینه توزى از دیدگاه نهج البلاغه
:: راه مقابله با یاس و ناامیدى از دیدگاه نهج البلاغه
:: شفاعت و توبه
:: راه درمان خود پسندی از دبدگاه نهج البلاغه
:: راه مقابله با طغیان شهوت
:: سنت
:: سلام و تحیت
:: راه مقابله با ترس از دبدگاه نهج البلاغه
:: دانلود کتاب الکترونیکی
:: راه مقابله با خجالت کشیدن از دیدگاه نهج البلاغه
:: راه درمان بیماری های روانی از دیدگاه نهج البلاغه
:: دانلود نرم افزار مذهبی
:: چهل حدیث امام خمینی (ره)
:: چهل حدیث از امام زمان (عج)
:: سفر
:: سعادت
:: سعی و تلاش
:: آلبوم صوت و تصویر
:: چگونه می‌توانیم به حضرت مهدی (عج) نزدیک باشیم؟
:: براى تمركز فكر و حضور قلب در نماز چه توصیه اى مى فرمایید؟

:: لیست کامل مطالب ارسالی


مجموعه احادیث اهل بیت (ع) و جملات قصار نهج البلاغه،مجموعه کامل از احادیث امام علی ع و سایر امامان در تمای زمینه های تربیتی و اخلاقی،دانلود عکس و کلیپ مذهبی،دانلود نرم افزار مذهبی و نرم افزار جهل حدیث امامان
مدیر وبلاگ: محمود خسروی


:: حرفه ای ترین قالب های وبلاگ
:: حوض کوثر | احادیث | نهج البلاغه | نکات قرآنی
:: نصر 19
:: اخرین رسول
:: پایگاه آموزشی خبری آی تی گل نرگس
:: دفتر اطلاع رسانی آیت العظمی روحانی
:: شرح واقعه غدیر خم

:: لیست کامل پیوندها



:: هفته اول تیر 1390
:: هفته چهارم خرداد 1390
:: هفته سوم خرداد 1390
:: هفته دوم اردیبهشت 1390
:: هفته اول اردیبهشت 1390
:: هفته چهارم فروردین 1390
:: هفته سوم فروردین 1390
:: هفته دوم فروردین 1390
:: هفته اول فروردین 1390
:: هفته چهارم اسفند 1389
:: هفته سوم اسفند 1389
:: هفته دوم اسفند 1389

:: لیست کامل آرشیو ماهانه

:: امیر المومنین از دریچه چشم دیدگان
:: آلبوم صوت و تصویر
:: چهل چدیث از امام زمان (عج)
:: حوض کوثر از زبان پیامبر اکرم
:: سرداب و حضرت مهدی عج
:: بهشت بدون حساب و کتاب
:: نکات نهج البلاغه

آبر برچسب ها

تاثیرات لواط عواقب گوش دادن موسیقی موسیقی ضرر های موسیقی بیماری های استمنا آثار زنا اثار بد موسیقی بر اعصاب وروان خود ارضایی مشکلات خود ارضایی حدیث هم جنس بازی گناه لواط خطرات موسیقی حضور قلب در نماز مناظره با تسنن استمنا زنا اسیب های موسیقی لواط اهل تسنن

صفحه نخست | ایمیل ما | لینك آر اس اس | آرشیو مطالب | طراح قالب

Powered By mihanblog.com Copyright © 2009 by http://hozekosar.mihanblog.com
Design By : wWw.Theme-Designer.Com